emiisan

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma - 31 juli 2012 21:18

Hejsan alla bloggläsare ♥ Jag har nyss kollat lite på tv, och jag tänkte att jag skulle gå och blogga lite ;)

Idag så har jag varit med min kompis Carro (Hon heter Carolina, men jag säger Carro)

Först så va vi bara inne på mitt rum och chillade, sen satte vi oss lite vid datan. Sen kom mamma och sa att de va jätte mörka moln lite längre bort, och att vi kanske skulle stänga av datan om de skulle börja åska. Så då stängde vi av den och gick in på mitt rum igen. Då så började de åska :/ Fast de va typ bara en bilxt och ett muller, som va ganska långt bort, sen så slutade de att åska :P

Sen har vi gjort lite olika saker, typ gick till en asgammal koja som jag, Sandra och min kusin byggde, för typ 1000 år sen, men vi hittade den inte... Sen har vi cyklat och grejjsat lite :P


Nu ska jag fortsätta kolla på tv :)

Pussar!

 

Av Emma - 31 juli 2012 17:26

Hejsan! Jag fick en fråga av en tjej, som frågade hur jag gjorde min lilla /Emiisan grejj, i varje inlägg :P

Såhär gjorde jag;


1. Jag gick in på Paint, och gjorde de lilla "pappret" som man ritar/skriver på, ganska litet. Eller ja, så stort som man vill ha de.

2. Jag valde den färgen och texten som jag ville ha och skrev /Emiisan.

3. Jag sparade bilden. Sen när jag har skrivit klart inläget på bloggen, så går jag in där man lägger upp bilder, och laddar upp bilden där.

4. Sen lägger jag in den i inlägget när jag har skrivit klart :)


Jag hoppas du förstår hur man gör, de är ganska svårt att förklara.. :P

Pussar!
 


Av Emma - 31 juli 2012 08:11

Hejj :) Nu ligger jag i sängen, och jag gick och hämtade datorn så jag kunde säga godmorgon :) ♥

Idag har jag ingen aning vad jag ska göra.. OKEJ NU BLIR DE SÄKERT JÄTTE TRÅKIGT ATT LÄSA MINA INLÄGG BARA FÖR ATT JAG ALLTID SKRIVER "IDAG VET JAG INTE VAD JAG SKA GÖRA" ELLER "IDAG HAR JAG INTE GJORT NÅTT SPECIELLT" MEN DE ÄR FÖR ATT JAG INTE HAR GJORT NÅTT   


Hehe... Nä men seriöst, jag stannar väl hemma och hoppar studsmatta, sitter vid datorn, proppa i mig bullar :P


Men nu ska jag förska somna igen, för jag vill inte kliva upp såhär tidigt ;)

Pussar!
   

Av Emma - 30 juli 2012 18:13

Hejsan :) Nu är jag med Ida, så därför har jag inte kunnat blogga... Hon ringde mig imorse, eller ja, de va typ vid halv 2, så då kom hon till mig. Då åt vi bullar, som mamma hade bakat :)

Sen cyklade vi hem till ida, för att vi skulle hämta vattenballonger, och extra kläder till henne. För vi hade vattenkrig!! :D De va jätte kul, först så kastade vi vattenballonger på varann, sen så tog vi vattenflaskor och sprutade vatten på varann! ;) Sen gick vi och duschade och sen gjorde vi inte så mycket. Vi har hoppat studsmatta, ätit jordgubbspaj och varit inne på mitt rum lite.

Så nu gick vi in och satte oss vid datan :P

 

Av Emma - 30 juli 2012 11:42

Tröja ~ H&m
Jeans ~ Kappahl
Smink ~ Mascara, studio fresh. Läppglans, Kicks. Solpuder, vet inte vart den kommer ifrån..
Hår ~ Uppsatt i en hästsvans

Av Emma - 29 juli 2012 19:10

Hejsan :) Idag har de varit jätte varmt ute! De va typ 25 grader i skuggan! =D *ÄLSKAAA!*

Så idag har jag ju varit hos mormor och morfar, sen när jag kom hem från dom så har jag bara varit ute och grejjsat lite. C: Hihi, nä men jag har spelat lite fotboll (Själv..), solat lite, och ja.. Inte så mycket mer?

Imorgon får vi se vad jag gör.. :P Om de blir lika awesooome väder imorgon, som de har varit idag, så tror jag att vi kommer fara och bada! :D

Men nu vet jag inte vad vi ska göra, jag kanske ska gå en liten "prommis" med Willy? :)<3

 

Av Emma - 29 juli 2012 13:23

Hejj :D Nu är jag och mamma hos mormor o morfar, och så ni vet ska jag inte åka till Marcus idag, de är bara mamma som ska dit efter vi har varit hos mormor och morfar. Så nu sitter vi ute på altanen och fikar, och de är jätte varmt ute!! :D<33 Fast jag vaknade typ vid 5 imorse, och då regnade de :/ Men nu ska jag sola lite :3

Av Emma - 29 juli 2012 11:07

Hejsan ;) Idag vaknade jag vid klockan 10, så då gick jag upp och åt frukost. Jag åt yoghurt och flingor.

Idag vet jag inte vad jag kommer göra, jag kanske bara är hemma själv och tråkar sönder mig, eller så ska jag och mamma åka till Marcus och Maria. De är min morbror och hans tjej. Men jag vill inte åka dit, för de är inte så dunder kul direkt, men jag vill ändå inte vara hemma själv...  Aja, vi får se vad jag gör :)


Men idag har jag inte hunnit göra så mycket, jag ska snart gå och klä på mig, sminka mig, borsta tänderna och så :P

   

Presentation


Hejsan!♥
Jag heter Emma och är 11 år. Jag är en glad tjej, som bloggar om mitt liv! Du kommer få se massa bilder, musik, insperations bilder, och sånt! Hoppas du kommer att tycka om min blogg! :)

Har du en fråga?

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Omröstning

Tycker ni jag ska fortsätta blogga efter jul? :)
 Ja!
 Om du vill ;)
 DU FÅR ALDRIG SLUTA BLOGGA
 nej, tycker du ska sluta blogga nu!

Hur mycket är klockan?

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Hur många läsare har jag?

Pink Cherry

Maila mig!

Bobblehead Bunny

Bra bloggar som jag läser!

Transparent Teal Star

Skapa flashcards