emiisan

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma - 31 augusti 2012 17:00

 

 

Av Emma - 31 augusti 2012 16:40

Hårspray ~ Från Lindex, 20 kronor
"paket papper" ~ Från bokhandeln, 40 kronor? Skulle ha de till några böcker i skolan

 

Av Emma - 31 augusti 2012 14:54

 

Av Emma - 31 augusti 2012 13:52

Hej! Jag har nyss kommit hem från skolan. ÄNTLIGEN HEEEELG!! :DDD

Det har varit as tråkigt väder idag, regn. Bläääh, ja vill ha soool! Så idag kommer jag nog bar avara inne och tyo h'nga framför datan och tv:n. Imorrn kanske jag ska vara med Aylin, och om vi är med varann så kommer vi göra våran egna SUUUUUPERGODA milkshake! Fast jag kommer göra den, även om jag inte är med henne.. Mouhaha, de är hemligt recept som jag och Aylin har kommit på, men de kommer såklart bilder!

Pussar!
   

Av Emma - 30 augusti 2012 16:54

Hej! För ganska länge sen, eller typ en månad sen, så fick jag en kommentar. Så här stog det:


"Hej Emma! Diggar din blogg. Du verkar ha så jävla bra självförtroende och verkligen lever livet! :D Det är de som är så bra med dig! Du verkligen skiter i vad andra tycker om dig, och gör din egna grej typ. Men de gör inte jag! Jag har försökt, men jag kan inte. Jag vet inte riktigt hur du är, men de känns som att du inte alls är blyg, och skiter i vad alla andra tycker om tänker om dig. Så är inte jag! Jag är jätte blyg, och ibland när jag ska handla kläder med en kompis, kanske jag hitter en jätte snygg kofta men vågar inte säga det. För jag är rädd att min kompis ska tycka den är ful.

Det börjar bli väldigt jobbigt.. Skulle bli glad om du kanske kunde ge mig nått tips.

Ps. Jag går på samma skola som dig. Jag vill vara anonym, men just nu går jag i 6:an."


Jag svarar: Hejsan! :) Jag hade oxå tyckt att det hade varit jobbigt att vara sådär blyg.. Men om du går på stan med en kompis och hittar något du tycker är snyggt tycker jag att du kan säga det. Du kan säga ungefär "Titta, vilken snygg kofta! Vad tycker du?" Eller nått sånt. Din kompis ska ju lixom acceptera dig för den du är. Jag tror Inte att hon/han kommer säga typ "Äääh.. Den va as ful! Hur fan kan man ha så konstig smak på kläder?! Jag tänker iaf inte vara med dig mer!!" Och jag är oxå ganska blyg. Som när jag skulle gå till skolsköterskan och svara på lite frågor, väga och mäta mig, asså sånt som man gör ibland, va jag väldigt blyg. Jag lixom tvingar mig själv att prata ganska högt så dom hör mig bra, och inte försöka svara med ett jätte kort svar som "mm.."    "Vet inte.." och sånt. De kan vara ganska jobbigt ibland. Och som på min blogg, om jag skulle  få en "hat kommentar" hade jag bara raderat den. De är ju så onödigt att lägga tid på att skriva såna kommentarer som bara sårar en.

Men vissa som har bloggar som får en hatkommentar kan ju ta bort bloggen på en gång. Jag tror att den som skriver en sån kommentar bara är avundsjuk. Och det är inte alltid jag lever livet.. Jag har inte direkt sagt det här på bloggen, men jag är sjuuukt rädd för åska!  Asså bara jag ser några mörka moln kan jag få ont i magen. Det kanske inte ens ser ut typ som ett "åsk moln" men jag kan ändå bli rädd. Och ibland innan jag går till skolan kan jag ha ont i magen, för jag är så rädd att det ska börja åska. Men som jag sa, jag tycker du bara ska skita i om de är nån som går och pratar skit bakom din rygg, eller nåt sånt. Och alla är ändå lite blyg, jag tror inte at det är nån som har så jävla bra självförtroende som man kan ha, och inte alls är blyg! Kramar!♥

 

 

Av Emma - 30 augusti 2012 15:54

Hejsan :D Jag kom hem typ halv fyra idag.. Idag på skolan gjorde vi inte direkt så mycket. Vi hade ju slöjd och bild som jag sa imorse, sen hade vi läxförhör i engelska och svenska. Typ so/no, men ja tror inte ni bryr er. :P

Men när jag har skrivit klart de här inlägget, ska jag först gå och byta om, sen ska jag gå och ta kort på de jag köpte i Lördags! De va inge mycket, bara två saker men ändå ;) Men jag kommer oxå lägga upp Hiss & Bidd, sen kommer jag svara på en kommentar som jag fick för ganska länge sen. Men jag tror att jag inte riktigt svarade på den..

Men nu ska jag bara kolla på en awesoooome blogg, sen går jag och tar kort på de jag har shoppat!

Pussar!
 

Av Emma - 30 augusti 2012 06:52

Hej! Jag har nyss klivit upp, så jag kanske är liiiiite trött? :o Hihih, men jag hatar att kliva upp tidigt på morgonen! Inte för att jag brukar sova så länge annars men... Jag tänkte göra ett inlägg om skriva om.. Nått?

Nä, men typ säga godmorgon. Och idag ska jag ju på skolan, vi går till klockan tre idag. Som tur är så har vi ingen gympa idag! Vi ska ha slöjd (jag har syslöjd), bild, typ "läxförhör" och sånt. :P

Men nu ska jag typ gå och klä på mig och sånt ;)

Pussar!
 

Av Emma - 29 augusti 2012 19:33

Hejsan ;) Jag gick hem från Aylin vid klockan 18:00, för då skulle vi äta middag.

Så jag har inte gjort så mycket.. Ätit, sen har jag bara chillat framför datan. Mamma och Sandra är på stallet för dom skulle hälsa på Isac! De är en häst på ridskolan som dom ska sälja, om ni undrar.. ;)

Så nu sitter jag och myyyyser med Willy i min gosiga säng! xD<3 Haha, ja.. Och jag tänkte göra ett tidsinställt inlägg igår, som skulle komma upp idag, men jag hann inte :( Men då hade jag iaf tänkt visa vad jag köpte när jag va på stan med Aylin i Lördags! Jag köpte inte så jätte mycket, men tänkte ändå visa de ;) Och jag har fått två saker till mitt rum av mamma, som jag oxå kommer visa. Men de kommer ja nog visa imorrn.

Men ja har inte så mycke mer att säga, ville bara göra en snabb uppdatering.

Pussar!
   

Presentation


Hejsan!♥
Jag heter Emma och är 11 år. Jag är en glad tjej, som bloggar om mitt liv! Du kommer få se massa bilder, musik, insperations bilder, och sånt! Hoppas du kommer att tycka om min blogg! :)

Har du en fråga?

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Omröstning

Tycker ni jag ska fortsätta blogga efter jul? :)
 Ja!
 Om du vill ;)
 DU FÅR ALDRIG SLUTA BLOGGA
 nej, tycker du ska sluta blogga nu!

Hur mycket är klockan?

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Hur många läsare har jag?

Pink Cherry

Maila mig!

Bobblehead Bunny

Bra bloggar som jag läser!

Transparent Teal Star

Skapa flashcards