emiisan

Alla inlägg under juni 2012

Av Emma - 30 juni 2012 19:16

Hejsan! :D KussarnaBus har juh en sak som heter "Recensioner" (Kolla i kategorier) Och då ska vi göra en recension om vi har typ läst en bok eller kollat på en film, så ni kar få lite tips :)

Iaf, nu ska jag "berätta" lite om denhär boken:


Titel: Sorgfjäril


Författare: Ingelin Angerborn


Såhär står de på baksidan: "Hon hade velat kasta sig mot dörren och springa ner till mamma, men hon kunde inte röra sig. Hjärtat slog som besatt och hon andades häftigt, men armarna och benen ville inte lyda.

Hon kände ingenting och såg ingenting. Men när hon höll andan några sekunder och lyssnade, hörde hon någon som andades. Tysta, långsamma andetag.

Alice hade just flyttat. Fyrtio långa mil från Leo, Sofia och allt hon är van vid.

Mamma tycker att det nya huset är gammal och charmigt. Alice tycker att det är gammalt och äckligt. Ett riktigt kråkslott! Men huset visar sig ha helt andra invånare än kråkor..."


Mitt betyg:                       4 av 5 meloner!


Av Emma - 30 juni 2012 17:41

Hejsan! :D Som ni ser på srubiken så kommer jag ta bort bloggen, fast inte denhär bloggen utan min andra, på blogg.se. Varför? Jo, för att de är juh ganska jobbigt att ha två bloggar! För jag hinner inte att uppdatera båda bloggana, och jag skriver typ samma sak på båda två... Och jag fattar inte hur man gör på blogg.se, typ hur man gör en header, hur man lägger upp låtar och sånna saker, men på bloggplatsen fattar jag hur man gör :) Och jag ville bara testa blogg.se en liten stund, för att se hur de va typ... Men jag fattar inte :o

 


Så ni behöver inte söka på den andra bloggen, för jag ska ta bort den nu. Checka den här bloggen istället! :D


Av Emma - 30 juni 2012 17:16

Förlåt för att jag inte har upptaterat nått idag =( Men jag åkte till mormor och morfar idag typ vid 11, så då kunde jag inte blogga när jag va där. Och innan jag åkte dit, så behövde jag juh göra i ordning (stavas?) mig. Aja, nu uppdaterar jag iaf   


När vi va hos mormor och morfar idag, så åkte vi först och köpte godis på Ica :) Sen åkte vi hem till dom och då kollade jag och Hanna på en film och åt vårat godis (De har regnat idag, så då äre inte så mysigt att vara ute, därför kollade vi på film)  Sen så gick vi ut på promenad med Alta och Jack. Alta är mormors hund, och Jack är min morbrors hund, som är där för att dom skulle typ inte vara hemma. Sen har vi inte gjort så mycket, vi fortsatte kolla på filmen (Vi kollade på Dagotto xD) Men jag har väl inte gjort så mycke mer? :)

 

Av Emma - 29 juni 2012 16:14

Hejsan! ;D För ett tag sen, så kom vi hem för vi har varit och typ "Badat". Eller vi åkte till en sjö, fast vi hade inte med badkläder, och de va juh för kallt för att bada, så jag gick bara ner i vatten så de gick upp typ till knäna.

Aja, när vi kom hem (Jag är hos mormor och morfar nu) Så målade jag och Hanna naglarn, och hade fotbad :D

Sen har vi inte gjort så mycket mer...

Av Emma - 29 juni 2012 12:01

 Asså ja vet inte riktigt vad jag är på för humör... Låter lite konstigt men :P 

Av Emma - 28 juni 2012 17:18

Från KappAhl:





Av Emma - 28 juni 2012 12:15

   

   

Av Emma - 28 juni 2012 11:20

Alla våra gamla kepsar är borta. Jag tror mamma har slängt dom =/ För idag ville jag he på mig en keps, för vi har haft en jätte söt ljusblå keps förut, men jag hittade den inte... Får vara ute keps idag... (Jag brukar inte ha på mig keps, kände bara för att ta på mig en idag)

------------------------------------------------------------

Imorse vaknade jag typ 07:20. Varför ska man alltid vakna så tidigt nu när man har sovmorgon?! Jag är alltid jätte pigg på morgonen! De längsta jag har sovit är till klockan 9 nu på sommarlovet... När man ska till skolan så är jag alltid as TRÖTT och vill bara somna om och vakna kanske vid 12 eller nått, men näe... :P


Iaf, då gick jag upp och kollade på tv. Jag mycte med min lilla plutt Willy oxåå!    HAN ÄJ BEST!

Sen gick jag och klädde på mig, sminkade mig, borstade tänderna och sånt. Idag kommer jag inte göra nått... Har så fucking tråkigt nuu, vill att Aylin ska komma hem! <3

Nu ska jag trååka!

 


Presentation


Hejsan!♥
Jag heter Emma och är 11 år. Jag är en glad tjej, som bloggar om mitt liv! Du kommer få se massa bilder, musik, insperations bilder, och sånt! Hoppas du kommer att tycka om min blogg! :)

Har du en fråga?

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Omröstning

Tycker ni jag ska fortsätta blogga efter jul? :)
 Ja!
 Om du vill ;)
 DU FÅR ALDRIG SLUTA BLOGGA
 nej, tycker du ska sluta blogga nu!

Hur mycket är klockan?

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Hur många läsare har jag?

Pink Cherry

Maila mig!

Bobblehead Bunny

Bra bloggar som jag läser!

Transparent Teal Star

Skapa flashcards