emiisan

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Emma - 10 juli 2012 18:09

Hejsan ;) Jag kom inte på nån rubrik, så jag tog bara nått...
Nu är jag hos mormor och morfar men jag ska nog snart åka hem. Hanna ska iaf sova över hos oss :)
Idag så har vi inte gjort så mycket, gungat, spelat ett spel på datan som Hanna har köpt, kollat på tv och lite sånna saker. De har regnat idag så man är inte så super sugen på att vara ute, men när vi gungade så regnade de inte :P

Av Emma - 10 juli 2012 10:15

Nu ska jag göra en recension på en film som heter Jag Saknar Dig som jag kollade på igår :)


Namn: Jag Saknar Dig


Gjord av: Anders Grönros


Såhär står det på baksidan: "Enäggstvillingarna Cilla och Tina är så nära man kan komma varandra, men samtidigt väldigt olika. Cilla är konstnärssjälen och idealisten som går sin egen väg medan Tina är populär, pubertal och ständigt kär. Cilla och Tina ska snart fylla 15 år men det kommer Cilla inte få vara med om, för hon kommer dö innan dess.

Detta är historien om Tina som blir ensam kvar. Om sorgen att förlora nån nära och skulden när något är försent att ställa till rätta. I denna gripande filmatisering av Peter Pohls Augustprisbelönade ungdomsbok, Jag Saknar Dig, Jag Saknar Dig! Visar Anders Grönros (Agnes Cecilia, Glasblåsarns barn) Ännu en gång vilken mästare han är på fängslande ungdomsskildringar med både ytfinish och djup."


Mitt betyg:         Verkliiigen 5 av 5 meloner!



De är typ en av världens bästa filmer tycker jag! Jag kan kolla på den 1000 gånger, men den är fortfarande lika bra :) Jag börjar typ grina varje gång jag ser den... ♥

Av Emma - 10 juli 2012 09:11

Helluuue :P Nu sitter jag och kollar på Sommarlov. Och igår va jag juh med Ida, så därför bloggade jag inte så mycke... Men vi hade myskväll, så vi hyrt film (Vi hyrde "Jag Saknar Dig" "Tysta Leken" och "crazy, stupid, love.") och vi hade köpt godis och popcorn :) Jag kan lägga upp lite bilder som vi tog:

Ps. Jag gör en recension om "Jag Saknar Dig" Sen, för de va den vi kollade på igår.

Presentation


Hejsan!♥
Jag heter Emma och är 11 år. Jag är en glad tjej, som bloggar om mitt liv! Du kommer få se massa bilder, musik, insperations bilder, och sånt! Hoppas du kommer att tycka om min blogg! :)

Har du en fråga?

24 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Omröstning

Tycker ni jag ska fortsätta blogga efter jul? :)
 Ja!
 Om du vill ;)
 DU FÅR ALDRIG SLUTA BLOGGA
 nej, tycker du ska sluta blogga nu!

Hur mycket är klockan?

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Hur många läsare har jag?

Pink Cherry

Maila mig!

Bobblehead Bunny

Bra bloggar som jag läser!

Transparent Teal Star

Skapa flashcards